Stačí ho naťuknout a valí se jedna historka za druhou. Na čtvrteční odpolední Master Class německého herceUda Kiera nebyl jeden z tradičních moderátorů akcí ze série KVIFF Talks, Tomáš Baldýnský, vůbec zapotřebí. 

Německý herec, který ve Varech uvádí soutěžní včelařskou avantgardu Zero ze sekce Na východ od Západu Zakázanou komnatu ze sekce Imagina, rád zavzpomínal třeba na Pamelu Anderson. „Bylo to v době, kdy jsem nemohl dostat z hlavy ty zpomalené záběry zPobřeží hlídky. Znáte je, že? Pláž, červené plavečky a ta její ňadra. Takže když jsem dostal nabídku zahrát si s ní ve filmu Barb Wire, samozřejmě jsem neváhal. Šel jsem pak za ní do karavanu a ona mě nechala si sáhnout,“ usmíval se Udo Kier a připomněl i své velmi odvážné focení s Madonnou, kde pije moč (ve skutečnosti limonádu) z jejích bot, nebo to, jak kdysi políbil Elizabeth Taylor. 

Možná s ještě větším potěšením připomněl i spolupráci s vynikajícími režiséry Rainerem Wernerem Fassbinderem a taky Larsem von Trierem.„V polovině osmdesátých let jsem natočil jeden kraťas, který se pak hrál na festivalu v Mannheimu,“ vypráví Kier. „Pustili nám tam na úvod pár filmů a já se okamžitě zamiloval do jednoho z nich, do Prvku zločinu. Šel jsem za ředitelem přehlídky a řekl mu, že toho režiséra chci poznat. Přijel druhý den. Očekával jsem černě oblečeného podivína, druhého Fassbindera. Místo toho se přede mnou objevil dánský studentík a představil se jako Lars von Trier. Padli jsme si do oka a já se ho zeptal, jestli už sehnal distributora svého filmu pro Německo. Řekl, že ne. Tak jsme šli na poštu – tenkrát ještě neexistovaly mobily –, a z telefonního automatu jsem mu tu německou distribuci zařídil. Od té doby jsme kamarádi.“

foto IFFKV