Recenze neobsahuje spoilery

Události posledních Avengers: Infinity War superhrdiny dosti poznamenalo. Rozhodnou se však naposledy postavit mocnému Thanosovi a zvrátit minulost.

Začátek působí jako drama, ale poté se dostáváme do zajetých kolejí, kdy se Marvel vytasí s humornými scénami. Těch je kupodivu hodně, ale neurazí, ačkoli se všichni nachází ve vážné situaci. Každý z nich má zábavné hlášky a chemie mezi všemi funguje na výbornou.

Více prostoru tu dostávají hrdinové jako Kapitán Amerika, Black Widow nebo Hawkeye, kteří byli v Infinity War upozaděni. Poslední zmiňovaný prošel vedle Thora největší změnou a většinu scén, ve kterých se objeví, si s přehledem krade pro sebe. Režiséři Russovi se snažili pracovat s postavami a nesázet každých pět minut nějakou akci. To se jim vyplácí a vztah k postavám se tak prohlubuje a čeká nás spousta překvapivých zvratů. Každý dostane dostatek prostoru na to, aby se předvedl. První hodina je tak pomalejší a ve druhé hodině začíná jít do tuhého.

Samotná akce je – jak je u Marvelu běžné – dech beroucí. Posledních patnáct minut patří k opravdovým lahůdkám a finále patří k tomu nejlepšímu, co nám zatím studio nabídlo. Dočkáte se scén, které nebudete ani v nejmenším čekat a v tom je také kouzlo celého snímku. Když si myslíte, že se něco stane, tak se tak nestane, ale stane se něco jiného, co vás zajisté příjemně překvapí.

Avengers: Endgame je vyvrcholením, které skalní fanoušky velmi potěší a sebere jim vzduch z plic. Režiséři si pro vás připravili epickou podívanou plnou humoru, akce a emocí. Tři hodiny vám tak utečou jako voda a na konci si budete přát, aby byl film delší. Tvůrcům se brilantně podařilo uzavřít kapitoly některých hrdinů, se kterými se bohužel budeme muset také rozloučit. Takže si před vstupem do sálu nezapomeňte koupit papírové kapesníčky.

Hodnocení: 95%

P.S. Zúčastnil jsem se dvou projekcí v IMAX 3D s českými titulky. Největší plátno v České republice je naprostou povinností, jelikož byl celý film natočen na speciální IMAX kamery, takže máte plně roztáhlý obraz po celou dobu sledování a ve spojení s 3D je celkový zážitek umocněn na maximum.

P.S.S. Překvapivě můžete po skončení filmu opustit kinosály, jelikož se tentokrát studio rozhodlo nepřidat žádnou mezititulkovou ani potitulkovou scénu.

Text: Jan Kocián