Stane se tak na galavečeru v sobotu 7. března 2020 ve Dvořákově síni pražského Rudolfina a jak je již tradicí, v přímém přenosu jej odvysílá Česká televize na programu ČT1 od 20.00 hodin. Role moderátora se zhostí již podruhé herec Václav Kopta. Kreativní supervize bude náležet renomovanému režisérovi Marku Najbrtovi a z režisérské židle bude průběh slavnostního večera řídit jeho neméně zkušený kolega Michael Čech. Scéna bude dílem Martina Chocholouška. Český lev dostal k nadcházejícímu ročníku nový vizuální styl odkazující k tradičnímu českému cibuláku. Nominace pro ceny České filmové a televizní akademie za rok 2019 budou vyhlášeny na tiskové konferenci 15. ledna 2020.

„Více než 300 renomovaných filmových profesionálů hodnotí v patnácti kreativních kategoriích hrané, animované a dokumentární filmy a ve dvou kategoriích televizní tvorbu,” uvádí výkonná ředitelka ČFTA Tereza Rychnovská a objasňuje dále: „Patnáctičlenné prezídium ČFTA pak oceňuje každoročně mimořádný přínos české kinematografii a může udělit i cenu za mimořádný počin v oblasti audiovize.” Dodejme, že nejvíce Českých lvů, rovný tucet, si dosud odnesl film Masaryk Julia Ševčíka za rok 2016 a jen o jednoho méně získal tři roky před tím Hořící keř Agnieszky Hollandové. Historicky nejúspěšnější herečkou mezi akademiky je Anna Geislerová s celkem pěti Českými lvy, mezi muži pak vede zcela přesvědčivě Ivan Trojan se šesticí sošek. Výběr úspěšných snímků české kinematografie nabízí ČFTA ke zhlédnutí na /www.ceskylev.cz/cz/filmy-online.

Moderátor slavnostního gala večera Václav Kopta svou roli komentuje: „Vstupujeme sice podruhé do stejné řeky, ale chceme to pojmout trochu jinak, takže se k docela úspěšnému loňskému ročníku otočíme zády a k Českým lvům vlezeme do klece jinými dveřmi,” a s úsměvem dodává: „Klíč k těmto dveřím nehledám ale sám, mám kolem sebe zkušený tým krotitelů v čele s Markem Najbrtem, kterým věřím, a spoléhám na to, že mě těmi Českými lvy nenechají sežrat. Zůstávám koptimistou!”

Novinkou sedmadvacátých výročních cen je zcela nový vizuální styl, který letos studio Dynamo design pojalo jako nečekanou, ale s tradicemi konvenující kombinaci Českého lva a českého cibuláku s jeho typickým modrobílým dekorem. „Vytváření vizuálního stylu pro Českého lva je vždy pocta a zároveň příjemná výzva. Letos jsme zapátrali hlouběji v našich národních kořenech a spojili Českého lva s českým cibulákem. Věříme, že toto propojení je poměrně překvapivé a bude výrazným osvěžením celé komunikace ročníku,” vysvětluje Jan Šlégr, senior graphic designer studia Dynamo design. „Naše koncepce vychází z toho, co se v minulém roce osvědčilo. Z novinek nicméně stojí za zmínku právě výrazný grafický vizuál, jehož motivy se uplatní i v průběhu večera,“ dodává supervizor Českých lvů Marek Najbrt.

České lvy by nebylo možné realizovat bez podpory stabilních partnerů. Generálním partnerem je minerální voda Magnesia společnosti Karlovarské minerální vody ze skupiny Mattoni 1873. Hlavním partnerem je innogy, spolehlivá a dlouhodobá energie českého filmu. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize. Český lev dále spolupracuje mezi jinými i s partnery Mary Kay a sklárnou Rückl.


Pevnou oporou Český lvů je společnost Mattoni 1873 (dříve Karlovarské minerální vody). „Mattoni 1873, nový název skupiny společností kolem Karlovarských minerálních vod, odkazuje k zakladateli naší firmy a roku jejího vzniku. Jsme hrdí na naši tradici stáčení minerálních vod a na podporu, kterou díky ní můžeme poskytovat českému filmu. Přírodní minerální voda Magnesia je již po sedmnácté partnerem Českého lva a již po patnácté mu dodá sílu i kampaní s držiteli tohoto ocenění,“ uvádí Alessandro Pasquale, generální ředitel společnosti Mattoni 1873, která je i spoluorganizátorem Ceny Magnesia za nejlepší studentský film předávané při Českých lvech.

„innogy dodala v roce 2019 energii čtyřem výborným českým filmům. Věříme, že náš výběr bude korespondovat i s hodnocením akademiků a budeme se společně na slavnostním večeru 27. Českého lva radovat. Podporujeme prestižní tuzemské filmové ceny, aby se ocenění dostalo skutečným filmovým a uměleckým počinům. Akci v Rudolfinu vnímáme jako oslavu české kinematografie a doufáme, že kvalita zvítězí,“ řekl Martin Chalupský, ředitel komunikace innogy v ČR.

Hlavní mediální partner Českých lvů je zároveň významným podporovatelem české kinematografie. „Dokument Heleny Třeštíkové Forman vs. Forman byl prvním českým snímkem po osmadvaceti letech, který se dočkal uvedení v hlavním programu festivalu v Cannes, a snímek Václava Marhoula Nabarvené ptáče nejenže reprezentoval tuzemskou tvorbu v hlavní soutěži festivalu v Benátkách, ale následně byl za Česko vyslán i do bojů o Oscara. U vzniku obou filmů stála Česká televize. Jsou tak jasným potvrzením toho, že se naše dlouholetá snaha o systematickou podporu českého filmového průmyslu skutečně vyplácí. Talent tvůrců, s nimiž spolupracujeme, oceňují odborníci i diváci napříč kontinenty i napříč žánry,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „Jako producent či koproducent stojíme za většinou nových počinů na poli tuzemské audiovize. Jen v letošním roce již má za sebou nebo na svou premiéru čeká patnáct hraných filmů a čtyřiadvacet dokumentů.“

Zdroj a foto: ČFTA